var(d)(l)ık

Varlık, bilfill gerçekleştiğinde varlığın olanağa ilişmesi gibi, olanağın varsayıldığı uzunca bir süre olanağın varlığa ilişik bulunduğu ve bu sürenin başlangıcının bulunmadığı kabul edilirse, zamanın başlangıcının da bulunmadığı kabul edilir, edilmiş olur.
Çünkü bu süreç “zaman”dan başka olanalık bir dayanağa oturtulamaz. Zamandan başka bir şey değildir.
Zaman tanımına şerh koyduğumuzda, çağlar asırlar boyunca hiç son bulmadan uzayan süre diye bir tanım çıkarmanın anlamı yoktur.
Zaman olanakla birlikte, olanak da hareketli varlıkla birlikte bulunduğuna göre, hareketli varlığın başlangıcı yoktur.
Hareketsiz bir hayat düşünülemez!
Atomla, kütleler ve enerjiler, kökünü hareketten almaktadır. Başlangıç; geçmişte ve bugünde olanların elbette bir ilki vardır, tezleri geçersizdir. Çünkü; ilk geçmişte olduğu gibi gelecekte de öncesiz olarak vardır.
Geçmişte gerçekleşip öncesiz olan varlığın ise ne başlangıcı ne de sonu vardır. Döngüsel hareket için bir başlangıç öngörmedikleri için evrenin bir sonu olduğu kabul edilemez. Başlangıcı olanın sonu vardır….
Ancak, olanaklının öncesizliği kabul edililrse, başlangıcı olanın sonu bulunnamayabilir, kabul edilir söylenebilir

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s