2018 Yılının ilk mantarları ve güzel tatilim

F5 tuşuma basan iki günlük tatilin ardından selamlar. Tatil, insanın kendine verdiği ödül müdür, yoksa karşılamakta zorluk çektiği bir ihtiyaç mıdır ? asıl ihtiyacımız olan şey çalışmak mıdır, tartışılabilir bir konudur. Fakat 21.yy dünyasında tatilin az çok ne manaya geldiğini herkes benzer şekilde anlatabilir. Dolayısıyla, yarım kalan işleri devam ettirebilmek, arzuların ve tahammüllerin yenilenmesi, biraz da stresle mücadele etmek için tatil herkes gibi bana da güç ve moral verdi. 4 ocak Perşembe günü yağmurlu bir günde, şehirlerarası bir minibüsün, buğulu penceresinde, altımdan klima sıcağıyla yaklaşık bir saat kadar yolculuk yaptıktan sonra güzel köyümün en aşağısındaki mahalleye indik.  Tarihi selçuklu hanının kenarından, eski fantastik soda fabrikasının önünden yürürken, köydeki akrabalarım sağolsunlar bizi karşılamaya geldiler. Bindik arabaya, tırmandık dağları. Yeni açan, açmaya çalışan nergisler eşliğinde evimize girdik. Hava çok soğuktu, yağmur hafif yağıyordu. Önce soba kuruldu, evde sobaya yer açmak için ufak tefek birkaç değişiklik yaptık. Sobamızı kurup, odunlarımızı çıkardık. Ve artık güzel yayla evimizin tadını çıkarma vakti gelmişti. İçeride soba başında ısınmaya çalışırken, bir anda gözüm pencereye çarptı; ne göreyim ? Kar yağmaya başlamıştı. Hem de her biri bir avuç içi kadar. Hemen bu fırsatı değerlendirmek amacıyla, hemen ormana, dağlara yola koyulduk. Enfes bir geziydi. Kar bittikten sonra eve döndük, akşam olmaya durmuştu. Bu arada, gerçekten bulutlar bizden çok çok aşağıda kalmış harika manzaralar oluşturmuştu. Çukurova ayaklarımızın altındaydı. 1200 rakımdan denizi seyredebiliyorduk, hava o kadar berraktı ki. Orman gezentisinde rutubet kokularına burun çevirip mantar aradık, neredeyse mantar çiftliğine dönmüştü orman. Ama bu mantar zehirliydi. Üzüldük . Ardından yuvaya dönüş başladı, hava sertleşmeye durdu. Hiç durmaya yağmur eşliğinde, soba yanan odada, sobanın üstünde sürekli kaynayan çay eşliğinde, meyve, çerez. Akşam güzel bir kuzu pirzola yaptık, her ne kadar ben eti beğenmesem de, yine de pirzolaydı işte. Yağmurlu bir günde, yaylada, daha güzel ne yenilebilirdi ki ? Resmen beynimdeki haz noktalarına nokta atış yapıyordu. Vee Perşembe akşamlarının en güzel yanı, cnn’de nevzat, selvi, ismail… haberturkte; unuttum o elemanları… zapla allah zapla, en sevdiğimiz şey. Ülke ve dünya gündemi hakkında programlar, ve kendi yorumlarımız. Ve gecenin nihayetinde, çinkoya vuran yağmur sesi, sobanın üst deliğinden fırlayan ve tavanda dans eden alevler. İşte bir insana söylenmiş en güzel ninni.

Günaydın ! harika bir Cuma sabahından merhaba. Dün nasılsa, bugünde öyleydi hava. Kapalı ve yağmur hiç durmuyordu. Sadece biraz azalıp artıyordu ara ara. Mide dostu bir yiyecek tercih ettik. Folyolara patatesleri sarıp közde pişirdik, enfes olmuşlardı. Güne güzel başlamak için harika bir tercih.  Tatili Cuma bitirmeyi planlıyordum, fakat bir gün daha uzatma kararı aldık. Dolayısıyla, erzak ve odun ayarlama işine giriştim. Çamalan’a gidip biraz erzak aldım. Sonrasında ise, büyük bir keşif yaptık. Efsane bir mantar bulduk, iki üç poşet toplayıp erzaklarla birlikte eve döndüm. Güzel bir mangal yaktıktan sonra, hafif yağ döküp, pul biber ve tuz serperek mantarları ızgaraya yerleştirdim. Ortaya çıkan lezzet inanılmaz ! tek kelimeyle inanılmaz.20180105_151306

20180105_161716

Hayatımda yediğim en lezzetli mantarı buldum. Arkeolojik sayılabilicek bir gezi ve araştırma yaptık, maalesef elimiz boş döndük. Toprak çok güzeldi, yumuşaktı, fakat şanssız bir gündeydik. Ve yorgunduk da . Bugün akşama büyük kütüklerim vardı yakacak. Soba ile çok uğraşmadık. Bu akşama farklı bir güzellik vardı elimizde. Sıcak şarap! Pişirmesini öğrendim, kıvamını anladım, bundan sonra bu iş bende. Harika bir tat keşfettik, kaynara benzeyen bir aroması vardı.

Güzel bir akşam ve düne benzeyen bir gecenin ardından, bugün itibariyle kış güneşine uyandık. Sonbahardan kalma bir gün… bembeyaz dağlarla çevrilmiştik. Harika bir kahvaltı, el yapımı sucuk ve kendi tatlandırdığımız yeşil zeytin, suladığım yufka ekmekle. Nergis çiçeklerinin kokuları eşliğinde.  Burda adını yazamadığım sevgili insanlara, tatil için çok teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız. Güzellikler sizlerle olsun.